Khamis, 28 November 2013

Ingatkan cuti ni Bolehlahh .......


*Nizam suka baca buku ni :D


Assalammualaikum :) Haha , korang mesti dah baca entry pasalniy kan ? >sini< . Oke , sekarang Nizam makin lama makin malas nak buat Doodle . Eitt , kali niyh Nizam nak post entry pasal Cuti Sekolah plakk -_-

Memang syokkan cuti sekolah niy ? Yewlahh , boleyh tido 24jam . Ehh , Kena ingat solat 5 waktu tu dulu :D Sebelum cuti sekolah dulu, mcam-2 perangcangan yg dah buat kan ? Baik murid mahupun cikgu yeww takk ? Masing-2 inginkan cuti sekolah ni menjadi satu kenangan yg paling best .

Tapi apakan daya , Ingatkan cuti sekolah niyy Bolehlah ..... Rupanya .....

1. Ingatkan cuti sekolah mak bapak bawak bercuti kat luar negara , Rupanya kena duduk dlam rumah smbil tolong mak buat kerja .

2. Ingatkan cuti sekolah ni , dapatlah tengok kartun kt Astro 611 , Rupanya mak dah Booking TV dari pagi sebab nak tngok cerita Sinetron drama bersiri .

3. Ingatkan cuti sekolah ni , nak gelak-2 dengan Majalah Gempak kt ruang tamu , Rupanya Ayah dah rembat dulu sambil gelak-2 tepuk bahu .

4. Ingatkan cuti sekolah ni , save sikit duit belanja bulanan sebab anak , Rupanya bapak pulak dah pasang angan-angan nak tukar sport rim kereta .

5. Ingatkan cuti sekolah ni , boleh join cuti sekali sebab dah jemu tengok sekolah hari-2 , Rupanya lupa plak profesen sebagai tukang jaga sekolah . Kalau cuti sehari silap haribulan habis lesap semua sekali .

6. Ingatkan cuti sekolah ni , cikgu-2 boleh rehat kat rumah , Rupanya kena jugak buat kerja rumah campur lagi dengan kerja sekolah yg tak sudah-2 .

Oke -.- Memang penat nak taip panjang berjela niyh ==' Okay , Korang cuti sekolah korang buad apa ? Duduk dlam rumah kahh ? Oke , kita sama :3


Assalammualaikum :D



14 ulasan:

  1. Kita samalah kena duduk rumah je. Tskk tskk :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Uhhukk-II , kesiankann dduk rumah jekk :(

      Padam
  2. Eh, samalah, Munirah pon kena duduk rumah je. Bosan gila :(

    BalasPadam
  3. best apa duk rumah..haha
    berbakti pada ibubapa :)
    hehe,mcm la kite ni rajin sngt XD

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehe , Best tolong ibubapa kan ? xD

      Padam
  4. preparing utk final year exam utk uni..huhu..xde cuti pun..

    BalasPadam
  5. Hidup kita penuh dengan amanah dan tanggungjawab, paling tidak pun, tanggungjawab kepada Allah seperti Solat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Perlu diingat jgakkan tentang solat :)

      Padam
  6. Bosan yer Nizam?..
    Jemput tengok entri cikgu pasal aktiviti nak dibuat masa cuti sekolah..
    Mana tahu dapat ilham nanti.. ;)

    http://www.cikguhailmi.com/2013/11/20-aktiviti-cuti-sekolah-yang-bermanfaat.html

    BalasPadam

Assalammualaikum :)
nak komen ? dipesilakan ~
Takmao kata2 kesat .
Terima Kasih :D